Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

ikony

   Laboratoria Przyszłości – Szkoła Podstawowa nr 48 im. Generała Oswalda ...

        

V TYDZIEŃ DLA MÓZGU

Utworzono dnia 05.04.2018

W dniach 12-16 marca 2018 r. po raz 5 w naszej szkole odbywał się "Tydzień dla mózgu".

Działania podjęły wszystkie oddziały w szkole.

W oddziałach przedszkolnych odbyły się rozmowy o mózgu, powstały prace, które ozdobiły gazetki. Uczniowie po uprzednim wprowadzeniu przez pedagoga specjalnego, wykonywali opukiwanie głowy.

Klasy 1-3 swoimi pracami po treningu małej motoryki przyozdobili drzwi swoich sal lekcyjnych. Ponadto w oddz. 1a uczniowie wykonywali ćwiczenia z dyskami i woreczkami oraz ćwiczyli sekwencje, pokonując tor przeszkód. Uczniowie oddz. 1c brali udział w kinezjologicznej zabawie dydaktycznej „Lew” oraz ćwiczyli z woreczkami i piłeczkami tenisowymi, a także trenowali chwyt pęsetowy. Uczniowie oddz. 1d trenowali rękę do pisania. Do wiersza "Lampa i ćmy" rysowali pętelki i wykonywali symetryczne obrazki.

V TYDZIEŃ DLA MÓZGU w oddz. II b zbiegł się z realizacją bloku „My i zdrowie”. Uczniowie omawiali znaczenie snu dla mózgu oraz znaczenie odżywiania i witamin dla polepszenia pracy mózgu.

Oddział 3g tworzył w grupach własne gry planszowe. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością. Towarzyszyła temu wspaniała współpraca i zabawa.

Ponadto w klasach 0-3 podczas zajęć logopedycznych odbywały się ćwiczenia ruchowe integracji międzypółkulowej, a podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ćwiczenia motoryki małej, praksji, orientacji w przestrzeni – z jajkiem w roli głównej oraz żonglowanie. Na zajęciach wspierających uczniowie dowiedzieli się, co lubi i jak działa mózg.

Uczniowie klas 4-7 podczas lekcji wychowawczych tworzyli makiety z mózgiem w roli głównej, które można podziwiać przy wejściu do szkoły.

Ponadto podczas lekcji przyrody omawiano oraz wykonano gazetkę – „Dieta dla mózgu”. Uczniowie zapoznawali się z prezentacją „Co powinien jeść nasz mózg”.

Na lekcji wychowawczej uczniowie oddz. 4b tworzyli mapę myśli „Co wpływa na prawidłowe funkcjonowanie mózgu”, a w 4d rozmawiali o tym, co lubi mózg oraz wykonywali ćwiczenia usprawniające integrację półkul mózgowych.

Podczas lekcji języka polskiego uczniowie oddziałów 4e i 4f zebrali najważniejsze "pomagacze"

i "przeszkadzacze" efektywnej nauki oraz dowiedzieli się, jak „zsynchronizować" działania obu półkul mózgu. Zagłębili się w zagadnienia dotyczące "gimnastyki mózgu" oraz sposoby służące utrzymaniu mózgu w dobrej kondycji. Zobaczyli, "doświadczyli" i usłyszeli kilka łacińskich przysłów związanych z nauką – najbardziej spodobało im się: quidquid discis, tibi discis (czegokolwiek się uczysz, uczysz się dla siebie). Czwartoklasiści poznali kilka prostych technik zapamiętywania, rozwiązywali łamigłówki wspomagające myślenie lateralne, twórcze i logiczne.

Na języku polskim w oddz. 6a uczniowie zrealizowali temat "Mnemotechniki

i Alcybiades". Podczas zajęć uczniowie opowiadali o swoich ulubionych i najbardziej skutecznych metodach zapamiętywania, następnie nauczyciel wskazał oraz omówił inne mnemotechniki. Wybierając jedną z metod, uczniowie mieli zapamiętać bohaterów (będących nauczycielami) omawianej właśnie lektury "Sposób na Alcybiadesa" E. Niziurskiego.

Podczas lekcji informatyki uczniowie obejrzeli prezentację „Co lubi mój mózg”. Ponadto         

na lekcjach informatyki w oddz. 4e i 4f oraz 6b na WDŻR uczniowie układali tangramy.

Podczas lekcji religii, jak co roku, powstawały bajki o mózgu w roli głównej.

W czasie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych uczniowie zapoznali się z prezentacją „O mózgu” oraz trenowali, wykorzystując technikę słów zastępczych i myślenie skojarzeniowe – zapamiętywali tym sposobem nazwy stolic różnych krajów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 


 


 

Projekty

105 rocznica wybuchu

Powstania wielkopolskiego

27 grudnia 1918 r.

PAMIĘTAMY!

ZAJĘCIA REALIZOWANE w latach 2017-2020 W RAMACH PROJEKTU UNIJNEGO:

- zajęcia matematyczne dla uczniów uzdolnionych,

- zajęcia matematyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,

- zajęcia przyrodnicze dla uczniów uzdolnionych,

- zajęcia przyrodnicze dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,

- zajęcia z języka angielskiego,

- zajęcia z języka niemieckiego,

- zajęcia z robotyki,

- zajęcia logopedyczne,

- zajęcia z zakresu edukacji społecznej,

- zajęcia z diagnozy i terapii metodą BIOFEEDBACK,

- zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej.

W RAMACH PROJEKTU ZAKUPIONO POMOCE:

- zadanie 1 - pomoce z zakresu matematyki i przedmiotów przyrodniczych

- zadanie 2 - pomoce z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

- zadanie 4 - książki z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

Inspektorem ochrony danych

jest Adam Korzuch

(korzuch@infoic.pl)

------------------------------------

 

 

 

Deklaracja zgodności cyfrowej 2020

 

Raport dostępności

-------------------------------

 

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2024

(zakładka - Egzamin klas 8)

ДОВІДНИК

про іспит восьмикласника від  навчального року

ПОСІБНИК ДО ЕКЗАМЕНУ З МАТЕМАТИКИ

ДЛЯ ВОСЬМИКЛАСНИКІВ в навчальному році

---------------------------------------

---------------------------------------

----------------------------------------------

W zakładce Rekrutacja

znajdują się do pobrania wnioski

i zgłoszenia dla kandydatów

na rok szkolny 2022 / 2023


 

WOŚP 2020

Zebrana kwota

w Plewiskach:

17766,79


 

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Marzec 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Zegar

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 679

W poprzednim tygodniu: 1329

W tym miesiącu: 5196

W poprzednim miesiącu: 4114

Wszystkich: 448442