Konstruowanie gier planszowych to działanie, który doskonale wpisuje się w Tydzień Matematyki trwający właśnie w naszej szkole. Rozwija umiejętność liczenia oraz myślenie przyczynowo-skutkowe. Uczy respektowania i przestrzegania ustalonych zasad, hartuje emocjonalnie. Gra w planszówki to ciekawa alternatywa spędzania wolnego czasu z rówieśnikami oraz z rodziną.
Uczestnicy szkolnego konkursu na "Mega grę planszową" wykazali się olbrzymią pomysłowością, kreatywnością i zdolnościami manualnymi przy tworzeniu planszy gry, a także bogatą wyobraźnią podczas wymyślania jej tematyki i zasad.
Pierwsze miejsce w klasach 0-I zajęła gra "Dookoła świata" autorstwa Tomasza Matelskiego z 0 a, a drugie "Szkoła" Jaśminy Chrzanowskiej z 1 c.
W klasach II-III pierwsze miejsce zajęła gra "Pieski w parku rozrywki" Amelii Wojdy z 2 c, drugie "Sportowe wyzwanie" Igi Danielewicz z 2 a, a trzecie ex aequo "Pędzący pociąg" Adama Kaczmarka z 3 a oraz "Przyjmujesz wyzwanie?" Pauliny Woszak z 3 d.
Wyróżnienia zdobyli uczniowie z 3 a: Zofia Budniak za "Grę jabłkową", Maciej Bosy i Szymon Dawszewski za "Matematyczne węże".
Klasy IV-VIII reprezentuje gra "Epidemia" sióstr Laury i Nikoli Golak, uczennic z 4 b i 5 a, która wygrywa pierwsze miejsce. Brawo dziewczyny! :)
Autorskie gry planszowe zostały wyeksponowane na wystawie pokonkursowej w głównym budynku szkoły przy portierni. Zachęcam do do ich obejrzenia!
Gratuluję super pomysłów, efektownych i ciekawych gier!
Monika Paczyńska